tisdag 27 juli 2010

NAUTICA, SOL & SOMMAR


Vilken sommar vi haft! Hoppas det håller i sig länge än. Nautiska antika ting är eftertraktade inredningsföremål, och priserna blir därefter. Själv är jag svag för vettar, men trots det köper jag självklart inte första bästa antika vette, utan den måste tilltala mig. Det är ju personligheter. Vetten på bilden är en Knipa (en hona). Vill ni lära er mer om vettar, kan jag tipsa om en bok...


..jag köpte på en av antikmässorna häromsistens: "Vettar och sjöfågeljakt" skriven av Lars Englund. På tal om antikmässa. Glöm inte Helsingborgsmässan. En av de bästa antikmässorna i Sverige. Börjar nu på torsdag 29:e juli, och varar till söndag 1:a augusti. Absolut värt ett besök!


Kanske ses vi där? Jag skall försöka att inte handla i onödan (vad det nu innebär) utan prylen måste faktiskt vara både oemotståndlig och prisvärd och... Vågar inte avge några löften, det vore dumdristigt.
Njut av sommaren, var ni än är och vad ni än gör.

12 kommentarer:

Anci sa...

Tack detsamma ! Åh, om jag kunde då skulle jag åka på mässan direkt :)
Sakerna du visar är fina, speciellt vetten. Ett fynd !!

Kram
Anci

Lilla huset på prärien sa...

Jaaaaa jag hoppas absolut att vi ses där!

KRAAAAAM

Tierlantijn sa...

Very nice pictures!

Best wishes, Ilona

Sussi / Sussinghurst sa...

Ja, det er vel en fin Knipa, jeg har slået det op i ordbogen, fuglen hedder Hvinand på dansk - og hvis man vil jage dem, skal der åbenbart bruges 25 lokkeænder..... så du mangler faktisk 24 :-) :-)

vosges paris sa...

iI am gonna dig out those antique blue childrens beach toys I bought last summer..... thanks for reminding me of them ;)

Lille vildand sa...

Vakkert, vakkert, vakkert!
Takk for deilig inspirasjon.
Klem, JannickeB

Shopping Blog sa...

So, even though the links of london wedding attire is given the prime links jewellery focus, it is important to look into links of london uk issues like the choice of hair and make-up, cheap links of london shoes that compliment the attire and links london jewellery other such seemingly trivial yet very cheap watch charm important details.Things to Look Out for friendship bracelets by choosing, shoes that compliment your sweetie bracelets uk wedding attire perfectly. Make sure to not only Links london Chains focus on the look of the shoe but to also pay links london pendants attention to the material of the shoe.

Hem & Hav sa...

Vackra bilder du bjuder på! Jag gillar gamla sjökort :) Ha en fin vecka! Kram Katta

Maison Cara de Papel sa...

BONJOUR,
très beau blog,
j'aime beaucoup me promener ici, et découvrir votre monde...
Lisou
Kiss from my PROVENCE in FRANCE

Maison Cara de Papel sa...

BONJOUR,
très beau blog,
j'aime beaucoup me promener ici, et découvrir votre monde...
Lisou
Kiss from my PROVENCE in FRANCE

Essay_Writer sa...

amazing!

gerry smith sa...

I am thrilled find out far more within you.
Apple MacBook Laptop HD Wallpaper