söndag 11 juli 2010

Auktioner och antikmässor...

...hör sommaren till! Loppisar likaså. Jag tror att jag är känd för att köpa mycket, och trycka in mycket på liten yta, men frågan är ändå om inte jag satt personbästa nu...klaffbord, byråar, bord, skrivbord, halvmånebord, bokskåp, skänkar, garderober, stolar, spelbord, fällbord, trädgårdspallar och inte minst dekorativ rekvisita. Ja, jag har nästan tappat räkningen. Allt i pluralis och dessutom antikt. Nu räcker det inte att ytnytta kvadratmetrarna. Jag får börja tänka kubik. Tur att jag har en månad på mig (tills jag öppnar igen) att fundera på vad jag skall göra med allt.

18 kommentarer:

Anci sa...

Hej !
Åh, vad glad jag blir :) Ett nytt inlägg från dig. Och ännu gladare skulle jag förstås bli om jag kunde komma och titta på vad du har köpt (och kanske handla något jag med ).

Stor kram
Anci

Lilla huset på prärien sa...

Ahh din lilla shoppoman! Blir det av till Helsingborgs Antikmässa månne? Kan vi kanske planera in en träff då om vi kan klämma in någonting i "busy-lady" kalendern?

Hoppas allt är bra med dig. Skönt att höra att du fyndar fina saker. Här jobbas det bara...

Kram Jenny

Millas hem sa...

Åh, det låter som om jag får göra ett nytt besök hos dig snart igen!=)

Kram Camilla

Millas hem sa...

Åh, det låter som om jag får göra ett nytt besök hos dig snart igen!=)

Kram Camilla

mysiga heestrand sa...

Var och besökte din butik en lördag i våras. Då var du inte där, men det var en hel del saker som fick följa med mig hem. Får kanske göra ett besök till i höst.
Du har så mycket fint.
Kram Marita i Heestrand

Hem och Lycka sa...

Var så längesen jag var hos dig nu så nu får det nog bli en sväng snart.

kram Mia

Love Your Homes sa...

En riktig liten ekorre är du...he he. Som hamstrar åt allt o alla.....kram på dig Tokfia.

Helena Dovier sa...

Vad härligt att shoppa loss! Och vad roligt det ska bli att se allt fint i butiken senare :-).

Kram från Helena

Loppe sa...

Hey what a dream...
Har kollat din blog i en time nu, og fandt de mest fantastiske ting..

Blandt andet så jeg dit indlæg den
tisdag 7 augusti 2007 med navnet
'Fiske & nautica'.. WAUW WAUW WAUW..

Hoppas der kommer meget mere af den slags..

Ha det så bra
Kram
Loppe

Mary´s House sa...

Jag kommer och köper lite, behöver alltid förnya med sköna ting till mitt hem!

Helena

Helena sa...

Hej!

Kan du inte ge några bra tips på loppisar?

Mvh Helena

n o r d i n g å r d e n sa...

Det som är snyggt ryms alltid, ha en ljuvlig sommarmånad!!! Mari.

vosgesparis sa...

Mooiste tijd van het jaar ;) Zelf heb ik nu 6 weken vakantie en we zijn pas op dag Twee! Heerlijk ;) Veel plezier met alle garage sales and stuff!
desiree

vosgesparis sa...

Mooiste tijd van het jaar ;) Zelf heb ik nu 6 weken vakantie en we zijn pas op dag Twee! Heerlijk ;) Veel plezier met alle garage sales and stuff!
desiree

Made in Persbo...Carina sa...

Hej Ingrid!

Härligt att läsa om allt gammalt vackert du köpt in. Vet du, jag är på jakt efter en gammal garderob!
Inte för hög (vi har lågt i tak) men 2 m hög funkar, och gärna 1 m bred. ca 50 djup kanske så galgarna får plats.
Har du något sådant får du gärna kontakta mig!

Ha en härlig sommar Ingrid!
Kram, Carina

Alberte sa...

Takk for et deilig innlegg.
Alltid kjekt å komme på besøk.
Mye inspirasjon:)
Klem

Leigha sa...

I need to spend some quality time with the antique store myself. Love it!

Leigha

Essay_Writer sa...

nice photo angles