lördag 20 mars 2010

ANTIKMÄSSA BRÖSARP-SKÅNE


För er som har lite tid över i helgen och är intresserade av genuina antikviteter rekommenderas ett besök. Mässan där nymålat och ombyggt inte får förekomma. Det är ont om genuina föremål idag, och de få som finns borde tilltala den kräsna publiken.


Det är bara intressant att titta och lära, man lär sig alltid något nytt. Handla är inte nödvändigt, men ack så svårt att låta bli.
Självklart köpte jag med mig ett fåtal dekorativa mindre saker. Tänk att det är så svårt att komma tomhänt från en antikmässa...
Bilder kommer!

18 kommentarer:

vosgesparis sa...

wat een prachtige fotos! hier zie je echt het verschil tussen antiek en brocante Geweldig!
fijn weekend
desiree

LantlivsAnette sa...

Åhhhh du..tomhänt kan man ju inte gå...så spännande att få se det du köpte där !!
Ha det gott
Kraaam Anette

Norregård sa...

Hej!!!
Kan tänka mig vad mycket fint du hittat!!!! Vill seeeeeeee;o)

Kram Kram Malin

Love Your Homes sa...

Ja det är väl tur att jag inte har så nära till Brösarp, men som du anar drar det svårt i begäret här.

Du får avlägga rapport så snart du kan för oss trängtande själar....törs du!!!

Kramar....Ia

Anci sa...

Hej !
Ja, om jag hade kortare väg till Skåne och mer pengar i plånboken, då skulle jag absolut komma.
Det måste vara en dröm att vara där :)

Stor kram
Anci

Vintage House sa...

Dit vill jag verkligen åka få ta det nästa år:)
hoppas du hittade en massa fint..
kram i massor
sandra

A Perfect Gray sa...

lovely. thank you...

Atelje Skärvan sa...

Det skulle jag gärna göra,synd att det är långt dit.Jag antar att du varit där,gjorde du några fynd?
Kram Agneta

Fru Tankefull sa...

Der skulle jeg såååå gjerne vært! Håper du hadde kul!
Gleder meg til å se bilder.
Klem, Susanne

Lilla huset på prärien sa...

jasså minsann! här är det till att vara i skåne utan att höra av sig det minsta lilla! du måste höra av dig med sådana roligheter - då vill ju jag följa med! :)

kram jenny

Charlotta Ward sa...

Jag vill ocksa folja med!!
Fy vad jag saknar just dessa typer av marknader! Har i Sydney finns minsann inte nagot san't!..

Ja, dela med dig. Nu ar jag sa nyfiken pa vad du har hittat och lart.

Kram
xCharlotta

Janne sa...

Ååå fantastisk blogg jeg kom inn i nå, elsket de sinkeggene dine.

Skulle gjerne hatt et par av de,

Linker til deg fra bloggen min,
Klem fra Janne

Strandflickorna sa...

Tack för tipset, hoppas kunna ta en sväng till mässan!! Påskhälsningar från Bettina i Lysekil

MODERN COUNTRY sa...

Hei Ingrid !!

Håper du hadde en riktig herlig påskehelg!! Ja jeg vet jo ikke om du jobbet eller ei, håper bare du fikk litt tid til en deilig brunch eller annet godt :) Ja jeg har enda ikke fått vært i din vakre butikk, tenk etter all denne tiden. Jeg skulle ville bli en lang lang stund, det vet jeg!! I slutten av Mai havner vi på Ledreborg livsstil messe, håper under reisen og ta en tur innom deg. Og at du også er der! Kjære deg, jeg ønsker deg alt godt denne våren, Håper du får oppleve en masse herlige saker.

Ha det så godt!!
Varm hilsen og klem fra Aina

Gypsy Purple sa...

Love that!!

Jennifer sa...

Very cool blog - I love all the items you have show - I'm a decorate with bits and pieces girl! Jennifer jennsthreegraces

me and alice sa...

Hej Inger!
Kan tänka mig att du hittade några godbitar på Brösarp. Ett par år sedan jag var där...
Hoppas allt är bra med dig! Du har fullt upp ser jag..
Kram Susanne

Lila sa...

Great photos! I love sculptures and great antique-looking pieces!
Lila Ferraro
Queen Bedroom Sets