onsdagen den 1:e juli 2009

TOLIX BORD Réedition de la table de 1955


Vad tycker ni? Bordet är en nyproduktion av en modell från 1955. Design J. Pauchard.
Vanligtvis när jag köper antika möbler är det från 1700-talet fram till tidigt 1920 ungefär. Femtiotalsmöbler hittar man normalt inte hos mig. Men TOLIX TABLE 55 kunde jag inte motstå. Men inte med Tolix-stolar till. Nej, varför inte gustavianska, barock eller empirstolar till?
Det var ju det här med kontraster... Visst skulle det vara fräckt med Tolixstolar också, men det skapar en helt annan känsla. Kanske lite för förutsägbar.

18 kommentarer:

Annica Manby sa...

Mycket vackert bord. Jag gillar när det är kontraster det blir otroligt liv i rummet.

Kram annica

hemtrevnad marie sa...

Supersnyggt!!
Själv har jag mörkröda tolixstolar till gustavianskt bord i mitt kök!!
kram

me and alice sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bralliz sa...

Hej Ingrid! Vilket snyggt bord! Det skulle jag inte tacka nej till, hihi*
Kraaam Alice

Ps. det var jag som skrev kommentaren ovanför men jag var visst inloggad på mammas blogg :)

Lilla huset på prärien sa...

Ahhh Tolix... jag gillar ju Tolix alla stolar och de där fina skåpen. Men jag måste erkänna att mitt hjärta faktiskt inte tickar fortare när jag ser detta bordet. Vet inte... kanske känns lite kallt för mig. Men det blev definitivt snyggare med de där stolarna till! Och du har ju sådan utsökt känsla för former. Kontraster - ja tack!

När ses vi? Snart hoppas jag.

Kram J

rosenskära sa...

Hm, ett litet mjaaa från mig. Hade nog helst kombinerat det med lite snirkliga slitna pinnastolar och ett gammalt trätråg på bordet. Kontraster som du säger, annars blir det för mycket campingbord för mig!

Kram
Lena

Love Your Homes sa...

Njae, jag ser ut som ett frågetecken.....vet inte riktigt vad jag skall tycka....men det visste du nog!

NU skall jag ta mig till havet och försöka stanna där en vecka, om ingen tokig leverantör får för sig att komma

Har du sett något empire?

En kram till dig och M&M
Ia

Maria sa...

Ursnyggt!
Du kan konsten att mixa med kontraster.
Ha det gott i sommarvärmen!
Kram Maria

vosges paris sa...

nu gaat mijn talen knobbel zover dat ik weet dat bord tafel is.. dat Tolix ook tafels uitgbracht vroeger dat heb ik nooit geweten.

Anci sa...

Jag vet inte riktigt om jag har fallit för den stilen. Än, ska jag kanske tillägga :)

Nu åker jag snart till Göteborg. Hoppas att det är ok om jag ringer och hör om du har öppet...?

Kram

KINHA sa...

Hi!
I'm glad to visit a great blog. Smart posts and beautiful photos. I like to contact people, all over the world, by his blogs.Would you follow me,because I'm afraid to lost your blog?I'm waiting your visit. Thank's

Millas hem sa...

Håller absolut med dig, det är kontrasterna som gör det där lilla extra!

Ha en bra dag!

Kram

mormorelsie... sa...

Ur snyggt bord,håller med om det du skriver.
kram
ninni

Flaggduken 2 sa...

Så häftigt & coolt med vågade kontraster! Kram Petra

Faerie sa...

Ojojoj! Får man fråga vad priset ligger på? Måste bara få veta så att man kan börja spara. Urläckert!

rasmus sa...

Jo, kontraster är snyggt men tolixborden är betydligt snyggare med lite patina och gärna 1700-talsstolar till ,men då inte detta "solgården a la 1999". Det blir flickrums romantik som inte känns naturligt med dom vackra tolixborden.

disa sa...

成人漫畫,成人文學,成人遊戲,成人電影,成人論壇,成人,做愛,aio,情色小說,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,視訊聊天,080聊天室,080苗栗人聊天室,6k聊天室,視訊聊天室,成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風,伊莉,伊莉討論區,伊莉論壇,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,plus,痴漢論壇,維克斯論壇,情色論壇,性愛,性感影片,校園正妹牆,正妹,AV,AV女優,SEX,走光,a片,a片免費看,A漫,h漫,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片

Shopping Blog sa...

So, even though the links of london wedding attire is given the prime links jewellery focus, it is important to look into links of london uk issues like the choice of hair and make-up, cheap links of london shoes that compliment the attire and links london jewellery other such seemingly trivial yet very cheap watch charm important details.Things to Look Out for friendship bracelets by choosing, shoes that compliment your sweetie bracelets uk wedding attire perfectly. Make sure to not only Links london Chains focus on the look of the shoe but to also pay links london pendants attention to the material of the shoe.